ENTRE MANOS (ROKA ROKI): KODA, ZANKA, NEBULA

0
170

Otvoritev razstave

ENTRE MANOS (ROKA ROKI): KODA, ZANKA, NEBULA

 

Umetnik: Charles Juhász-Alvarado

 

Jakopičevo sprehajališče, sreda, 7. avgust, ob 11. uri.

 

Razstava umetnika Charlesa Juhásza-Alvarada je del osrednje razstave 30. grafičnega bienala Prekinitev. Na Jakopičevem sprehajališču Juhász-Alvarado nagovarja mimoidoče s 118 fotografijami na panojih, z animacijo, ki si jo v lastnem ritmu ustvari vsak gledalec s preklapljanjem med fotografijami kretnje znakovne govorice in poetičnimi napisi.

Projekt je nastal v sodelovanju z umetnikovim modelom Karen Albors in njegovo sestro, pisateljico in prevajalko Emeshe Juhásza-Miniberg.

Po razstavi – v subtilnem dialogu rok – nas bosta popeljali plesalki Nataša Živković in Tina Dobaj Eder.

Kuratorka osrednje razstave 30. grafičnega bienala je dr. Deborah Cullen.

Dovršeni projekti Juhásza-Alvarade, ki je študiral kiparstvo in arhitekturo, se navdihujejo tako pri zgodovini kot pri zdajšnjih dogodkih. Njegovi ambiciozni podvigi vsebujejo zvok, pripoved, prispevke sodelovanja in zlasti izkušnje na kraju samem (site-specific art). Nedavna instalacija na prostem zajema tudi tolkalo; naročeno delo za podeželski prostor vključuje ročno izdelane lesene ksilofone, skulpturne ograjne stebričke na mostu, na katere so lahko obiskovalci, ki so prihajali na most in odhajali z njega, tudi zaigrali.

Po sorodni zamisli umetnik "komponira melodijo" v štirih stavkih za 118 plakatov, ki obrobljajo Jakopičevo sprehajališče v parku Tivoli. Podobe, ki obdajajo klopce, se zrcalijo ali rimajo ter tako učinkujejo kot zbor. Pri delu s Karen Albors, katere starši so slušno prizadeti, je ustvaril vizualno sekvenco, ki se razgrinja pred gledalci med sprehajanjem po promenadi v to ali ono smer. Umetnikova sestra, pisateljica in prevajalka (iz španščine v angleščino) Emeshe Juhász-Mininberg, je prispevala besedila, povezana z vsako od podob, ki združena oblikujejo pesem. Nanašajo se na podobe, vendar tudi tkejo kadenco, ki na poti spremlja gledalce. Slovenska različica in oblikovanje, delo Mine Fine, pomenita še eno partnerstvo, ki poudarja kontrapunkt jezikov ter obenem postavlja v ospredje prevod, naključje in izmenjavo. Projekt se nanaša na univerzalne, skupne točke, kajti le tako lahko izvabi čustveno dojemanje.

Projekt se nemara nanaša tudi na Zoltána Kodálya (1882–1967), madžarskega skladatelja in pedagoga, čigar vplivna pedagoška metodologija je izpopolnila ročni znakovni jezik, ki ga je izumil angleški duhovnik in učitelj glasbe John Curwen. Curwen je svoj znakovni sistem razvil za potrebe glasbene notacije, saj je bil prepričan, da bi morala biti glasba dostopna vsem ljudem. V filmu Bližnja srečanja tretje vrste (1991) Stevena Spielberga so Curwenovi ročni znaki celo uporabljeni za sporazumevanje z nezemeljskimi bitji. Podobno si tudi Juhász-Alvarado, ki je v svoja ozadja vključil podobe iz Portorika in iz Ljubljane, nenehno prizadeva za srečevanje, komunikacijo, raziskovanje in izmenjavo.

 

Charles Juhász-Alvarado je rojen leta 1965 v letalski bazi Clark na Filipinih. Živi in dela v San Juanu v Portoriku.

Pri projektu sodelujeta pisateljica in prevajalka Emeshe Juhász-Mininberg (Rojena leta 1964 v letalski bazi Clark na Filipinih. Trenutno živi in dela v mestih Brookline v Massachusettsu v ZDA in San Juanu v Portoriku.) in Mina Fina (Rojena leta 1978 v Ljubljani, kjer tudi trenutno živi in dela.).

Studijska pomoč v San Juanu: Cesar Acosta, Karen Albors, Teo Freytes in Ana Rosa Rivera.

 

Podpis za obe fotografiji

Entre Manos (Roka roki): koda, zanka, nebula, 2013

118 digitalnih fotografij, na osnovi javnega naročila za plakate

Jakopičevo sprehajališče, park Tivoli, Ljubljana

Vse 185 x 125 cm

Uporabljeno z dovoljenjem umetnika.

 

Pokrovitelj razstave je Lek d. d.

 

Organizator 30. grafičnega bienala:
Mednarodni grafični likovni center (MGLC)
Grad Tivoli, Pod turnom 3, 1000 Ljubljana; t: + 386 (0)1 241 38 00, f: + 386 (0)1 241 38 21,
info@mglc-lj.siwww.mglc-lj.si, Facebook / Twitter: mglc ljubljana

Soorganizatorji 30. grafičnega bienala:
Cankarjev dom, Kulturni in kongresni center Ljubljana, Muzej in galerije mesta Ljubljane (MGML), Moderna galerija in Muzej sodobne umetnosti Metelkova (MSUM+MG)

Direktorica MGLC: Nevenka Šivavec, Pomočnica direktorice:
Yasmín Martín Vodopivec
Koordinacija 30. grafičnega bienala: Božidar Zrinski, Boris Beja
Oblikovanje celostne podobe 30. grafičnega bienala: Ivian Kan Mujezinović
Uredništvo kataloga 30. grafičnega bienala: dr. Deborah Cullen, Darja Demšar, Black Dog Publishing
Spremljevalni in izobraževalni program: Lili Šturm
Odnosi z javnostmi in marketing: Karla Železnik, Darja Demšar, Petra Klučar

Podporniki 30. grafičnega bienala:
Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana
Pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzorji in partnerji: Adriatic Slovenica, Marand, RTV Slovenija, Radio Študent, Media Bus, Tam-Tam
S podporo: Veleposlaništvo Združenih držav Amerike, Veleposlaništvo republike Madžarske, Veleposlaništvo Federativne republike Brazilije, Veleposlaništvo Kraljevine Španije, Veleposlaništvo Republike Turčije, Turizem Ljubljana, Sredstva kulturnega programa Evropske unije