Hommage a Stravinsky (Edward Clug)

0
210

Včeraj, 8.10., ob 19.30 smo ljubitelji baletne umetnosti zasedli Gallusovo dvorano Cankarjevega doma.  V nestrpnem pričakovanju. Pozitivno razpoloženi. Radovedni. Kaj nas čaka? Slutimo vrhunski dogodek. Nenavadni, vsekakor.
"Kako razložiti fenomen romunskega mladeniča, ki je z osemnajstimi leti, po ravno končanem študiju na ugledni in strogi Državni baletni šoli v Cluju-Napoci leta 1991 prišel v Maribor. Angažiran kot plesalec v baletnem ansamblu Opere in Baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor … Za svoje dosežke je prejel številne nagrade in priznanja…"
(Gledališki list: Clugov plesno-baletni tris, izdal Cankarjev dom; Neja Kos)

Gledalke in gledalci smo  v prvem delu predstave Hommage a Stravinsky lahko prisluhnili PESMIM ZA PARITVENO OBDOBJE (CLUG) skladelja Boruta Kržišnika.
Drage bralke, dragi bralci, ste si predstavo ogledali? Kakšni so bili vaši vtisi v drugem delu? Pišite v komentar.

Koreografija je izjemna. Hkrati prefinjeno ironična in igriva.
Ženske se predstavijo v ozkih krilih in visokih petah. Moški z aktovkami in notesniki – zrejo skozi hladne poslovne prostore današnjega sveta. Plesalci se gibajo natančno, čisto (nedolžno). Profesionalno. Plesalci so drug do drugega površni.  Stiki niso pristni.
"Avtor ugotavlja, da se za videzom skrivajo bitja, ki jim še vedno ukazujejo hormoni, obenem pa se sprašuje, ali so v svoji odtujenosti še zmožna pristno slediti čistemu, polnemu prvinskemu nagonu."
(Neja Kos, 2.9.2013)
V Clugovem koreografskem opusu je prisoten stalen ustvarjalni razvoj. Nenehno se poglablja v raziskovanje izraznih možnosti plesnega medija.
Kaj Cluga najbolj vzpodbudi k ustvarjalnosti? Največkrat glasba. Včasih ga vzpodbudijo telesni impulzi.
Vsekakor pa ustvarja iz vsakdanjega življenja in se veseli novih izzivov.

Ob zaključku predstave, ki gledalca ne pusti ravnodušnega, je zbrano občinstvo še stalo in ploskalo, ploskalo.
Bil je izjemen, umetniški večer.