In memoriam dr. Mirko Slosar,
priznan glasbeni pedagog
(1942-2019)
Dr. Mirko Slosar se je v zgodovino glasbene umetnosti na Slovenskem zapisal kot izjemen zborovodja, ki je s pretanjenim čutom za interpretacijo glasbenih del in oblikovanje zborovskega zvoka poustvaril obsežen opus slovenske in tuje zborovske literature. Njegov doprinos k razvoju zborovstva na Slovenskem se kaže v številnih prvih izvedbah novitet, pa tudi v negovanju ljudske glasbene dediščine in ljubiteljske glasbene kulture. Za dosežke na glasbenem in kulturnem področju je dr. Mirko Slosar prejel več nagrad, kot so na primer Zlata plaketa Zveze kulturnih organizacij Slovenije za strokovno delo na področju mladinskega zborovskega petja in za sodelovanje na revijah mladinskih pevskih zborov Slovenije; Gallusovo plaketo kot najvišje republiško priznanje Zveze kulturnih organizacij Slovenije za umetniške dosežke; Srebrno plaketo Sklada za ljubiteljsko kulturo Republike Slovenije. Leta 2007 je prejel Nagrado Republike Slovenije za življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja in leta 2016 priznanje Zaslužni visokošolski učitelj Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.
V akademski prostor je vstopil v 90. letih prejšnjega stoletja. Bil je predstojnik Oddelka za razredni pouk v Ljubljani in predstojnik Enote v Kopru ljubljanske Pedagoške fakultete. Znanstveno in strokovno je deloval na področju glasbene pedagogike. Doktoriral je na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, pod mentorstvom prof. dr. Brede Oblak. Na osnovi dolgoletnih izkušenj s poučevanjem glasbe in raziskovanjem didaktike glasbe, je razvil teoretična izhodišča za nov pristop h glasbenemu opismenjevanju, ki temelji na doživljanju glasbe in slušnem zavedanju funkcij dominante in tonike. Slednje je opredelil kot naravno hrbtenico melodičnega posluha oziroma harmonskega posluha in posluha za tonalnost. Na omenjenem odnosu dominante-tonike in principu slikovnega glasbenega zapisa so inovativno zasnovana njegova didaktična kompleta za glasbeno vzgojo v prvem in drugem razredu osnovne šole. Omenjeni pristop h glasbenemu opismenjevanju je bil tudi tema mnogih izobraževanj za učitelje, ki jih je dr. Mirko Slosar izvajal doma in v tujini. Še danes nam odzvanja v ušesih sigla, s katero so študentje univerzitetnega študijskega programa Razredni pouk začenjali predavanja pri predmetu Glasbene vsebine in didaktika glasbene vzgoje: »Dobro jutro, dober dan, mi želimo vam.«
Dr. Mirko Slosar je s svojim umetniškim poustvarjanjem ter z vodstveno-organizacijskim, izobraževalnim in znanstveno-raziskovalnim delom oplemenitil glasbeno umetnost, sooblikoval akademski prostor Univerze na Primorskem in prispeval k razvoju glasbene pedagogike kot znanstvene vede v slovenskem prostoru.
prof. dr. Mara Cotič,
dekanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem