MGL: Bodočnost

0
273

MGL; Bodočnost

Žiga Divjak, Gregor Zorc: Bodočnost

Koproducent Beograjsko dramsko gledališče

Igrajo: Bernarda Oman, Lara Wolf k. g., Lotos Vincenc Šparovec, Gregor Gruden , Iztok Drabik Jug, k. g., Gregor Zorc k. g.,  Milena Vasić, Jana Bjelica, Marija Pikić, Milan Kolak , Stefan Starčević, Milan Zarić

Zemlja je onesnažena. Naša življenja živimo v zelo nasilnem trenutku. Nasilje je tako vseprisotno, tako skrito za vsakdanjimi navadami in potrebami, da ostaja skoraj nevidno. Zavedamo se ga, a mu ne posvečamo prave pozornosti, vsake toliko postane bolj prisotno, bolj vidno, takrat nas preseneti, nas prizadene, potem se nanj navadimo in se hitro vrnemo v stare tirnice. Nasilje največkrat razumemo zgolj kot obliko medčloveške komunikacije, kot odnos žrtve in nasilneža. Dogajanje na plaži, ki ga spremljamo v uprizoritvi, je običajno, kot naš vsakdan. Opazujemo izsek iz življenja, v katerem poteka marsikaj, brez strukture, brez jasnega cilja, skorajda naključno, čeprav s smislom. Sploh ni pomembno, ali vse dobrine – ki so iz plastike -, potrebujemo, ali so nujne.

 Človeški odpadki, vidni in nevidni, potujejo po obsežnih atmosferskih plasteh in širokih oceanskih tokovih. Širijo se daleč stran, vse do popka oceana, do osamljenega atola, oddaljenega dva tisoč kilometrov od najbližje civilizacije. Kopičijo se v telesu predanega albatrosa, ki v stotine in stotine kilometrov dolgih letih nabira hrano za svojega mladiča, in končajo v trebuhu mladega albatrosa.  Milijoni in milijoni let poletov nad nemirno gladino morja, nešteto albatrosov, ki je skrbelo in garalo, da je omogočilo nadaljevanje vrste, pride v stik s človeško iznajdljivostjo, manj kot 100 let staro snovjo – plastiko. Kemikalije, plastika, živa bitja in njihove rodbine, zaveze, odnosi so tu združeni v zapleteni mreži medsebojnih vplivov. Narava postane zgolj nemo ozadje, kulisa, pred katero poteka edina zgodba, ki smo ji pripravljeni prisluhniti – človeška zgodba.

Bodočnost je predstava, ki se skriva v tej zapleteni mreži medsebojnih vplivov.

Namesto besed uprizoritev spremlja projicirano besedilo, ki se na videz ne ujema z dogajanjem na plaži. Opisuje naravo, daleč od plaže. Narava deluje po drugačnih pravilih kot sodobni človek in njegove »stvari«. Toda narava, daleč od uživanja na plaži, se vplivu vseh človekovih dejanj in posledicam ne more izogniti.

Thom van Dooren v knjigi Načini leta (Flight Ways) pripoveduje zgodbe ptic na robu izumrtja. Te zgodbe so scenaristu in režiserju služile kot osnovni motiv pri snovanju uprizoritve, služile so  kot nemi spremljevalec človeške zagnanosti, predanosti, izgubljenosti, iznajdljivosti, samozaverovanosti, neumnosti, nebogljenosti …

Nagrada 2024 Žiga Divjak;  nagrada za najboljše dosežke za avtorsko predstavo (scenarij, režija in koncept).

Gledalci smo bili nad predstavo zelo navdušeni.

 

Zapisala: Maja Drolec