Nagradna igra – vstopnice za premiero plesne predstave 1978

0
89

 

PREMIERA PLESNE PREDSTAVE

1978

2. del solo nastopa Maše Kagao Knez

– nadaljevanje predstave Rojena zunaj svoje vasi –

Plesni Teater Ljubljana, 21. december ob 20.00*

 

 

Zamisel projekta in ples: Maša Kagao Knez

 

ROJENA ZUNAJ SVOJE VASI

1978

koreografija: Rosana Hribar

izbor glasbe in scene: Rosana Hribar

 

premiera: Plesni Teater Ljubljana, 4. oktober 2010

koreografija: Filibert Tologo

avtorska glasba: Damir Mazrek in Andrej Hrvatin

 

premiera: Plesni Teater Ljubljana, 20. december 2011

 

 

Dramaturgija: Andreja Kopač

V sodelovanju z glasbeniki projekta World Hapiness Orchestra: Kandia Kouyate – kora, Basita Dao – glas, Sory Diabaté – balafon, Yakouba Dembelé – flavta

Produkcija: Kulturno umetniško društvo Baobab

Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana

 

Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo RS

Posebna zahvala: Gregor Luštek, Danilo Pečar, Marko Djukić, Nina Dolinšek, Urša Cvahte, Tone Stojko

 

 

 

* Na premieri bo najprej predstavljen solo plesni nastop Rojena zunaj svoje vasi, ki mu bo sledil še 1978, 2. del projekta. Tako bo obenem to tudi premiera predstave 1. in 2. dela projekta Maše Kagao Knez.

 

Cena vstopnic: 8 €, za študente, upokojence in samozaposlene v kulturi 6 €

»ROJENA ZUNAJ SVOJE VASI, 1978«

Plesna predstava »Rojena zunaj vasi, 1978« v izvedbi Maše Kagao Knez je zgrajena iz dveh delov: Prvi del z naslovom »Rojena zunaj svoje vasi« v koreografiji Rosane Hribar, je bil premierno uprizorjen decembra 2010, »1978« pa pomeni drugi del ‘gibalne raziskave’, za katerega je koreografijo prispeval Filibert Tologo.

 

Afriški izraz »kagao« v prevodu pomeni „ženska, rojena zunaj svoje vasi“.

1978 označuje leto njenega rojstva.

Maša Kagao Knez, korenine katere izhajajo po materini strani iz Slovenije, po očetovi iz Burkine Faso, je plesalka in koreografinja, ki od rojstva živi v Ljubljani in je v slovenskem plesnem prostoru prisotna že skoraj dve desetletji. Med letoma 2004 in 2006 se je šolala v Parizu na šoli za tradicionalni in sodobni afriški ples. »Kljub temu nisem ne črna, ne sodobna, ne afriška,« pravi Maša in nadaljuje: “Ko pridem v Slovenijo, nisem sodobna plesalka, ko pridem v Afriko, nisem plesalka afriških plesov. Vedno znova sem nekako »zunaj«.“

 

“Kot izhodišče za dvodelni solo performans si je postavila izkušnjo zunanjosti in (ne)pripadanja ter principe dvojnosti in identitete, ter k sodelovanju povabila koreografinjo Rosano Hribar (Slovenija) in koreografa Filiberta Tologo (Burkina Faso), da iz različnih perspektiv razvijeta gibalni material, ki ga vsebuje eno telo, telo plesalke Maše Kagao Knez.

 

In če je prvi del »gibalne raziskave« potekal pod naslovom »Rojena zunaj svoje vasi« (koreografija: Rosana Hribar), je drugi del, narejen s časovnim zamikom dobrega leta, naslovljen z letnico 1978 (koreografija: Filibert Tologo). Oba dela kljub svoji dvojni naravi (in ravno zaradi nje) ter dveh različnih uprizoritvenih jezikov sestavljata celoto, ki jo sestavlja človek s svojim dvojnim principom delovanja (dobro, slabo), umeščanja (prostor, čas) in pojmovanja (moško, žensko).

Andreja Kopač

 

::

 

Filibert Tologo

Plesno pot je začel v Burkina Fasu, kjer je kot plesalec in koreograf sodeloval s priznanimi plesalci, glasbeniki in skupinami, kot so Dafra Zodia in Farafina Yelemba. Po začetnem obdobju, ko se je ukvarjal predvsem s tradicionalnimi plesi Afrike in za svoje delo prejel več nagrad in priznanj, je ustanovil svojo plesno skupino Yaala. Z njo je ustvaril številne uspešne plesne predstave, v katerih povezuje afriško plesno tradicijo s sodobnimi plesnimi tehnikami in tako razvija moderni afriški ples. Od leta 2002 živi v Ženevi, kjer deluje kot koreograf, plesalec in pedagog. V tem času je ustvaril mnogo plesnih predstav ter kot koreograf sodeloval s priznanimi plesalci, koreografi in režiserji, med drugimi z Mauriceom Béjartom pri predstavi Le tour du monde en 80 minutes.

 

Rosana Hribar

Rosana Hribar je vidna predstavnica generacije sodobnih plesalcev zgodnjih 70-tih na plesni sceni v Sloveniji, ki sodeluje z vodilnimi avtorji sodobnih uprizoritvenih umetnosti. Je članica Plesnega Teatra Ljubljana, izobraževala se je v številnih plesnih stilih in tehnikah in bila za svoje delo večkrat nagrajena doma in v tujini.

 

Maša Kagao Knez

S plesom in gledališčem se je kot hči plesalke in koreografinje Jasne Knez srečala že v otroštvu. Izobraževala se je na najrazličnejših delavnicah z mentorji iz Slovenije in tujine, nato pa je bila leta 2004 sprejeta na šolo Arts Scene – Georges Momboye v Parizu, ki jo je leta 2006 zaključila z diplomo.

 

Profesionalne plesne izkušnje si je nabirala v sodelovanju s koreografi׃ Dušanom Teropšičem, Sebastjanom Staričem, Tanjo Zgonc, Christian D. Guerematchi, Natašo Tovirac, Rosano Hribar; pevko Klariso Jovanović, glasbeniki׃ Igorjem Leonardijem, Ninom Mureškičem, Vaskom Atanasovskim, Damirjem Mazrekom, Blažem Korezom, Issiako Sanou in številnimi drugimi.

 

Kot igralka že več kot deset let sodeluje z režiserko Kim Komljanec (skupina Bube, Zavod Zofka), igrala pa je tudi v predstavah:

 

– SNG Drama Ljubljana (Neron, režija: Matjaž Zupančič; Slovenec Slovenca gori postavi, režija: Mare Bulc; Kruto in nežno, režija Eduard Miler),

– Cankarjev dom (Eurotrans – Smer zahod, režija Tijana Zinajić),

– Prešernovo gledališče Kranj (Dom, režija Jan van den Bosch),

– Mini teater (Ribič in njegova duša, režija Vasilij Senin),

– MGL (Kura nima jajc, režija Kim Komljanec),

– SMG (Mefisto, režija Eduard Miler).

 

Samostojno koreografsko pot je začela leta 2003, ko je z glasbenikoma Damirjem Mazrekom in Blažem Korezom ustanovila plesno-glasbeno skupino LAFI.

 

Avtorski projekti / koreografije:

 

– plesna predstava »Missawa« (2003)

– plesna predstava »Moja boljša polovica?« (2007)

– plesno glasbena predstava za otroke »Obisk v afriški vasi« (2009)

– plesna predstava »Jag Du Vi« (2009)

– plesno glasbena predstava »Kratke zgodb« (2010)

– plesna predstava „Nameščeni“ (2011)

 

Kot koreografinja je sodelovala tudi v številnih gledaliških predstavah (Mefisto, režija: Eduard Miler; Art Export, režija: Eduard Miler; Bodi Marylin Monroe, režija: Nebojša Pop Tasić, Zašij mi pravljico, režija Barbara Kapelj; v predstavah skupine Bube in Zavoda Zofka idr.). Že leta s samostojnimi plesnimi nastopi gostuje po Sloveniji in tujini ter poučuje afriške plese.

 

Leta 2009 je soustanovila kulturno umetniško društvo Baobab, ki je osredotočeno na zahodnoafriško kulturo in usmerjeno k njenemu povezovanju s sodobnim plesom, glasbo in gledališčem.

 

Baobab (www.baobab.si), društvo za promocijo afriške kulture, ki je tudi organizator plesne predstave Rojena znaj svoje vasi in 1978 (v koprodukciji Plesnega Teatra Ljubljana), v sodelovanju z Ventilatorjem besed podarja enkrat po dve vstopnici za premiero plesne predstave 1978.

Vse, kar morate storiti, je odgovoriti na nagradno vprašanje.

Nagradno vprašanje:

Čigava zamisel je projekta prve in druge predstave, ki bosta premierno predstavljeni 21. 12. v Plesnem teatru Ljubljana?

Svoj prispevek oddajte v komentar navedenega članka na spletni strani Ventilatorja besed.

 

Nagrajenec se bo z društvom Baobab dogovoril za prevzem nagrade.

 

Vabljeni!