O ilustratorki Tini Perko

0
275

Tina Perko, ki jo gostimo v galeriji Kemijskega inštituta, že dobrih 15 let deluje kot ilustratorka v slovenskem prostoru pa tudi v tujini in sodeluje z založbami kot so Didakta, Rokus Klett, Studio Hieroglif, Morfem, Učila International, Epistola, Miles Kelly, Wendy Pye in Little Ant Books. Njena izobrazba in njene predhodne izkušnje iz področja modnega oblikovanja (študirala v Ljubljani in Milanu ter delala kot modna kreatorka v slovenski modni industriji) se vsaj iz vidika ukvarjanja z detajlom, vzorci in premišljeno uporabo likovnega jezika pozna tudi v njenih ilustracijah. A vendar gre za različen pristop, saj ilustracija terja tudi iskanje pravih zornih kotov predstavitev, kadriranja, scenarije pri zgodbi ter zasnove kompozicij, ki se razlikujejo od kompozicij v modnem oblikovanju. Prav tako se ilustracije vpenjajo v potek zgodb, prikličejo vidne in nevidne tone pisane besede, iščejo druge pomenske vidike ipd. Tina Perko v nekaterih delih spretno združuje njeno ilustratorsko delo z oblikovanjem tekstila- npr. vzglavniki, ki imajo natisnjene like z njenih ilustracij, to dodatno potrjujejo. Tudi sicer ob njenih ilustracijah že na prvi pogled ugotovimo, da gre za avtorico, katere ustvarjalno delo je zrelo po svoji likovni plati, polno pretanjenega humorja, močne izraznosti in v vseh pogledih do potankosti premišljeno. Živalski, delno počlovečeni liki njenih ilustracij so vrhunsko dodelani in stilizirani ravno do mere, da dovoljuje antropomorfne izraze ter čustvena stanja, ki jih lahko razberemo iz njihovih "obrazov«, hkrati pa v njih jasno zaznamo celo anatomijo lobanj, tačk, njihove živalske značilnosti (smrčki, ušesa in podobni detajli, ki nam pomagajo v prepoznavanju živalskega lika)… Eden bolj pomembnih risarjev slovenskega prostora in soavtor prve slovenske celovečerne risanke, Milan Erič je o avtorici Tini Perko med drugim zapisal, da jo odlikuje »vešča risba«, »humorne domislice«, »premišljeni konceptualni pristopi« in da s svojim delom nenehno »raziskuje presečišče pomenskih poant z likovno prečiščeno podobo« ter s tem svojim delom »presega ustaljene ilustratorske prakse«. Izbor ilustracij, ki jih razstavlja Tina Perko v galeriji Kemijskega inštituta, se deloma veže na razmerje do znanosti, saj gre za ilustracije, ki so bile namenjene izobraževanju ali pa spoznavanju določenih fenomenov iz različnih področjih- posebej zanimiva je v tem oziru serija njenih ilustracij o »korona virusih« in »vesolju«, kajti pri teh delih je ilustratorka pred težko nalogo, ko mora na zanimiv in jasen način predstaviti nekaj, kar je v vseh pogledih težavno opredeliti, duhovito zainteresirati mlade bralce ter jih dovolj detajlno in hkrati dovolj posplošeno seznaniti z določeno tematiko. Morda bi se za hip ustavil tudi še pri tehniki, ki jo uporablja pri svojem delu, saj se avtorica poslužuje digitalnih medijev in se v tem smislu lahkotno giblje v prostoru programov, ki omogočajo videz klasične risbe, akvarela, razpršenih barv po površinah različnih tekstur, hkrati pa se s to uporabo tehnologije brez težav njene stvaritve prenašajo na različne nosilce in omogočajo različno uporabnost tako znotraj digitalnih medijev kot tudi v področjih tiska. Razstava Tine Perko prinaša svežino, mojstrstvo v risbi in uporabi barv, gledalcu daje občutek popolne lahkotnosti, čeravno je vsak detajl premišljeno grajen in občutljivo stiliziran tudi v prostorskem smislu, kompleksne teme pa so vpete v ravno dovolj poenostavljen okvir razmerij med gledalcem in zgodbo, da dejansko ilustracije opravičijo svoje latinsko ime- ilustratio- osvetlitev.