18. februarja
Reijseger/Fraanje/Sylla
Ernst Reijseger, violončelo; Harmen Fraanje, klavirMola Sylla, glas, xalam, mbira
Med jazzom, afriško tradicijo in prvinami klasike
Ernst Reijseger je virtuozen violončelist, ki pričara sanjskost Bachovih variacij ter se obenem predaja Mingusovskim basovskim linijam hard bopa in celo ročnemu bobnanju v afriškem slogu. Pianist Harmen Fraanje snuje domišljene melodije na stičišču klasične glasbe in jazza, senegalski glasbenik Mola Sylla pa s presunljivim glasom in očarljivim izborom afriških glasbil poustvarja kulturno tradicijo lastnega naroda. Njihov izvirni glasbeni spoj zvrsti ne samo povezuje, temveč med njimi tudi prehaja. Glasba tria se preobrazi iz silovite dramatičnosti v dobrovoljno igrivost. Poleg tega, da člani sestava pogumno raziskujejo nove smeri, so zavezani užitku nastopanja v živo. Kombinacija glasbenikov in glasbil zagotavlja pristen zvok in edinstveno izkušnjo; duhovit, velikodušen svet, v katerem izliv briljantne improvizacije brzda neizprosna tehnika.
Reijseger, Fraanje in Sylla ustvarjajo neponovljiv in impresiven zvok, ki odraža edinstvenost vsakega posameznega umetnika in njegove kulture.
»Popolnoma po naključju sem naletel na velikega pianista in angelskega pevca, ki oplemenitita mojo igro in jaz njuno. Gre za živi organizem, ne koncept. Nič demokracije, temveč senzibilen kolektiv. Igramo osebnostno ‘branje’ svojega gradiva. To pomeni, da se forma izoblikuje med igranjem. Strukture ne določimo vnaprej. Trio vadi samo variacije in možnosti medsebojnega ga sporazumevanja. To omogoča presenetljivo glasbo z iskreno izraznostjo.« (Ernst Reijseger)
O albumu Down Deep (založba Winter & Winter)
»Ta izjemni album je najradikalnejša strnitev jazza, afriških in klasičnih elementov, kar sem jih slišal.« (Sydney Morning Herald)
»Dolgo pričakovani prvenec navdušujočega tria z izoblikovanim lastnim jezikom: morda ga ne bomo takoj razumeli, nedvomno pa ga bomo odkrito občutili.« (All About Jazz)
»Ekipa ne kuha na ognju taljenja kultur temveč v kuhinji, ki je dovolj velika za tri kuharje s številnimi glasbenimi kapami. (…)« Los Angeles Times