Vabilo na mednarodni znanstveno-umetniški simpozij Senzorialno v gledališču

0
242

 

Senzorialno v gledališču: na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega

Mednarodni znanstveno-umetniški simpozij

Foto: Francisco Javier Garcia

 

Četrtek, 15. oktober, ob 14.00
Petek, 16. oktober ob 11.00 in 15.00 
Maribor, Vetrinjski dvor

 

 

Cilj simpozija je spodbuditi raziskave in razprave o senzorialnem v gledališki kulturi in razprostreti krila teorije in refleksije tudi na poetike čutov kolumbijskega gledališkega režiserja Enriqueja Vargasa in njegovih privržencev. S tem skuša razširiti dosedanja okvirjanja senzoričnih uprizoritvenih praks in raziskati njihov transformacijski potencial. Cilj je tudi povezati sodobno senzorialno gledališče in kulturo z Victorjem Turnerjem in njegovim “prestopanjem praga, ki ločuje dve ločeni področji, tisto, povezano s predritualnim ali preliminarnim statusom subjekta, drugo pa z njegovim postritualnim ali postliminalnim statusom”.

Senzorialno gledališče se je v Sloveniji začelo leta 1996 s premiero Oraculos Enriqueja Vargasa, svetovno znanega režiserja Theatro de los sentidos (Gledališče čutil), ki je ta specifični sistem preko svojega ustvarjalnega dela predstavil skupini sodelujočih slovenskih umetnikov in kulturni sferi. V Sloveniji senzorialni jezik razvija zavod Senzorium, v svetu obstaja več kot trideset tovrstnih raziskovalnih skupin. Eden najvidnejših protagonistov senzoričnih oziroma multisenzoričnih raziskav, antropolog David Howes, izpostavljeni gost mariborskega simpozija, poudarja, da čas pravcate senzorične revolucije šele prihaja, pri čemer presega kontekst performativnih, jezikovnih, kulturnih, afektivnih, prostorskih, ontoloških in drugih obratov sodobne humanistike in družboslovja.

Na dogodku pričakujemo intervencijo vabljenega umetnika in uvodnega govorca Enriqueja Vargasa z Gabrielom Hernandezom iz Barcelone, mednarodno antropološko in kulturološko raziskovalno zasedbo: Davida Howesa iz Montreala v Kanadi, Helmi Järviluoma-Mäkelä s Finske, Rajka Muršiča (FF UL), raziskovalce in praktike uprizoritvenih praks: režiserko Barbaro Pio Jenič ter Barbaro Orel in Tomaža Toporišiča (oba z UL AGRFT); teoretične vpoglede filozofa Simona Hajdinija (FF UL) in psihologa Igorja Areha (FVV Maribor) ter teoretično-kreativne uvide v umetnost vonjev nizozemske kustosinje Care Verbeek in belgijskega kreativnega raziskovalca vonjev Petra de Cupera.

Prispevke nadgrajujeta senzorialna predstava in čutni sprehod po Mariboru.

 

 

 

 

Delovni jezik simpozija je angleščina.

Vodji simpozija Tomaž ToporišičRajko Muršič
Organizacijski odbor David HowesBarbara Pia JeničMojca Jan ZoranRajko MuršičAleš NovakTomaž Toporišič
Koordinatorka organizacijskega odbora Barbara Pia Jenič

Organizatorji Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut SLOGI, Senzorium, Oddelek za dramaturgijo in uprizoritvene študije ter raziskovalna skupina UL AGRFT UL, Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo FF UL

 

Simpozij je nastal v okviru raziskovalnega programa UL AGRFT Gledališke in medumetnostne raziskave (P6-0376), ki ga sofinancira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije iz državnega proračuna.

 

Dodatne informacije:
Daša Šprinčnik
Festivalska producentka
031 342 178
dasa.sprincnik@borstnikovo.si