Vodstvo po razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game, torek, 15. januar, ob 17. uri

0
53

Nathalie Du Pasquier, Fair Game
3o. 11. 2018–3. 3. 2019

• Vodstvo po razstavi bo v torek, 15. januarja, ob 17. uri.
•Vodstvo poteka v slovenskem (začetek ob 17. uri) in angleškem jeziku (začetek ob 17.30 uri).
• Vodi muzejski informator Gregor Dražil.
• Vstopnina za razstavo (5 eur, 2.5 eur), vodstvo je brezplačno.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja. Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivne formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica jih imenuje »navidezno pohištvo«.

Kustosinja razstave je Kate Sutton.
————————————————————————————————————————–
Nathalie Du Pasquier

Nathalie Du Pasquier je bila rojena leta 1957 v Bordeauxu (Francija). Leta 1979 se je preselila v Milano. Tam je delala kot oblikovalka in postala ena od ustanovnih članov skupine Memphis Group. Leta 1987 se je iz »okrašenih površin« grafike in potiskanega tekstila preusmerila v slikarstvo. Njena dela so bila razstavljena na številnih samostojnih razstavah v mednarodnih ustanovah. Ena pomembnejših v zadnjem času je bila razstava »BIG OBJECTS NOT ALWAYS SILENT«, ki jo je Luca Lo Pinto leta 2016 kuriral za dunajski Kunsthalle. Živi in dela v Milanu.

————————————————————————————————————————–
Memphis Group
 
Skupina Memphis Group, poimenovana po verzu iz pesmi Boba Dylana, je bila kolektiv umetnikov in oblikovalcev, ki ga je leta 1980 v Milanu ustanovil Ettore Sottsass. Na prvi javni predstavitvi na milanskem salonu pohištva Salone del Mobile leta 1981 so povzročili manjše razburjenje. Delovali so do leta 1987. Estetiko kolektiva, ki jo opiše slavna oznaka »prisilna poroka med Bauhausom in Fisher-Priceom«, je bilo mogoče prepoznati na prvi pogled. Zavrnili so diktat »dobrega okusa« in se predajali osnovni paleti kričečih barv, poceni industrijskim materialom, na primer plastičnemu laminatu in teracu, ter igrivim, nepričakovanim silhuetam vijugastih črt, neravnih robov in neskladnih oblik.
Nathalie Du Pasquier je kot ena najmlajših med ustanovnimi člani (med njimi so bili še oblikovalci kot Peter Shire, George Sowden in Marco Zanini) pod znamko Memphis ustvarila številne predmete, tkanine, preproge in kose pohištva, tudi svojo znamenito vazo Carrot in počivalnik Royal Sofa. Leta 1987 je skupina razpadla, Natalie Du Pasquier pa se je preusmerila v slikarstvo.

—————————————————————————————————————————
Kate Sutton, kustosinja razstave

Kate Sutton (1982, Nashville, Tennessee, ZDA) je umetnostna publicistka, ki trenutno živi v Zagrebu. Prej je bila deset let v Rusiji, kjer je delala kot kustosinja neprofitnega umetniškega prostora Baibakov Art Projects. Od septembra 2008 redno objavlja v umetnostnih revijah, kot so Artforum, Bidoun, Frieze, Ibraaz in LEAP ter spletna revija artforum.com. Zdaj je mednarodna urednica pri reviji Artforum. Prispevala je eseje za kataloge več umetnikov, med drugim za Monico Bonvicini, Nilbar Güreş, Aslı Çavuşoğlu, Doriana Gaudina, Basima Magdyja, Stefana Savo in Martina Rotha. Poleg tega aktivno sodeluje v mednarodnih ciklusih predavanj. Kurirala je sklopa predavanj »Public Image« (2016) in »Borderline« (2017) za mednarodni sejem sodobne umetnosti viennacontemporary. Leta 2013 je prejela štipendijo za umetnostne publiciste sklada Andyja Warhola. Študirala je na Stanfordu v Kaliforniji in leta 2006 magistrirala na Umetnostnem inštitutu v San Franciscu San Francisco Art Institutu.

————————————————————————————————————————-
Razstava je na ogled brezplačno od 30. novembra 2018 do 3. marca 2019, od torka do nedelje, od 10. do 18. ure v Predavalnici MGLC v pritličju Gradu Tivoli.

Dodatne informacije:
Karla Železnik, Odnosi z javnostmi, 01/241 38 09, karla.zeleznik@mglc-lj.si

S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana