GOSPODINJSKI BLUES – Ženska, ki ve, kako s svojo penzijo

0
214

Jo kličemo kar signora Letizia,

nekdanjo učiteljico plesa

iz Firenc.

Dokler ni spoznala nekega kmeta iz naše vasi,

ki je po vojni emigriral v Italijo

za boljšim življenjem.

Vendar iz vsega skupaj potem ni bilo nič, vse se je po nepotrebnem sfižilo;

on se je zapil, lastni brat ga je

vpričo nje zafrknil

za dve

vinogradniški posestvi;

ona se je zapustila in do moževe smrti životarila pri sinu

v Padovi.

Ma kaj ste tukaj prav vsi za v manikomijo!

kriči užaljena za tabo, če si zanjo ne vzameš

pet minut,

ko greš mimo njene hiše in se ob tem neizogibno čudiš,

kako je ta ekstra large ženska,

ki bolj ali manj spominja na

visoko kalorično alpsko jed sredi zapuščene briške kmetije,

pred vojno plesala tango.

 

Od petega v mesecu

presedi pred hišo

na preluknjanem sedežu že zdavnaj

onesposobljenega fička.

Z rokami v naročju,

spretno ovijajoč svoja debela palca drug okrog drugega,

se punta čez tistega lenuha od poštarja,

ki potrebuje celih 30 dni,

da se naslika naokrog.

Da ji s tistim nevarnim motornim vozilom

v oblaku prahu izstavi položnice za elektriko, vodo,

naročnino na Primorske novice in

tisto revščino od penzije

po možu.

 

Ma che miseria, che miseria!

kriči signora Letizia

za njim,

tolče s pestmi po zraku, kot bi obračunavala s kisikom,

in ko se umiri,

odmaršira s sosedo po špežo v Mercator.

 

 

 

Popoldne pa vsi

na fešto;

v njeno socialistično oker

kuhinjo,

v kateri nam Letizia pripravlja toskanske specialitete.

Vmes se trese in poka od smeha,

tolče z dlanmi po kolenih,

ko ob starem hreščečem gramofonu

na njeno željo

plešemo kot norci na

Vivaldijeve Štiri letne čase.

Okrog

plastične kuhinjske mize,

skrbno pokrite s polivinilom,

da med hranjenjem in plesom česa

ne zamažemo.

 

Dokler nas po zadnjem TV kvizu ne vrže ven

iz bajte.

Ker ona mora biti zjutraj zgodaj pokonci,

če hoče ujeti vlak za Firence

ob 5.15,

kjer bo

na debelo napudranih lic,

s platnenim klobukom s širokimi,

povešenimi krajci in z ogrlico iz umetnih biserov

kot slavna diva iz črno belih filmov

svojemu taksistu ukazala, naj brez vmesnih postankov

kroži okrog starega mestnega jedra

do zadnjega evra

penzije.

 

Še isti večer se z vlakom vrne na svojo kmetijo,

da bo naslednji dan že navsezgodaj

pripravljena

na neskončno čakanje onega lenuha od poštarja,

s tisto miserio

od penzije

po možu.