RHIANNON NEWTON: Asemblaža za eno telo

0
147

Maribor, 24. september 2014. – V Maribor prihaja avstralska sodobna plesalka Rhiannon Newton, ki se bo s plesnim projektom Asemblaža za eno telo v okviru prve sezone sodobnih uprizoritvenih umetnosti “Nagib na oder” na Malem odru Narodnega doma predstavila 2. oktobra 2014.

 

Po uspešni septembrski otvoritvi 1. sezone sodobnih uprizoritvenih umetnosti Nagib na oder, ki jo je ovekovečila razprodana predstava Zapiranje ljubezni ljubljanskega Mini teatra, Nagib na oder nadaljuje svojo sezono rednega prikazovanja sodobnih uprizoritvenih umetnosti s predstavo avstralske plesalke Rhiannon Newton.

 

Rhiannon Newton je bila lansko leto udeleženka mednarodne umetniške izmenjave med Avstralijo, Hrvaško in Slovenijo, ki je nastala med producenti Britt Guy (samostojno producentko iz Avstralije), Petro Hazabent (vodjo programa Nagib na oder) ter Zvonimirjem Dobrovićem (vodjo programa hrvaške Perforacije) v okviru IETM mreže. Letos se Rhiannon vrača v Slovenijo s projektom Asemblaža za eno telo, v katerem se ukvarja z vlogo ponavljanja v plesu.

Avtorica v projektu Asemblaža za eno telo raziskuje, kako gib komunicira z občinstvom, kako gradi podobe, udejanja čustva, ob enem pa skupaj s Kyanom Tanom, ki v performansu skrbi za zvok, prikazuje žive sisteme za konstrukcijo koreografskih asemblaž.

 

Rhiannon Newton je doštudirala ples in fotografske medije na WA Academy of Performing Arts, pripravništvo je nadaljevala na Anouk Van Diyk v Amsterdamu, sodelovala je z raznoraznimi umetniki s celega sveta, med drugim tudi s slovenskemu občinstvu poznanim Janom Fabrom, Odelyo Kupperberg, Ruby Elderman in Chrisie Parrott. Rhiannon trenutno živi in deluje v Sydneyu v Avstraliji.

 

Projekt Asemblaža za eno telo je bil premierno predstavljen avgusta 2014 v gledališču Syliva Sterli v Melbournu, kjer je s strani publike prejel izjemno pozitivne odzive in kritike. Sicer je Asemblaža za eno telo del večjega koreograskega projekta Bodied Assemblies, ki ga je Rhiannon začela razvijati leta 2012 v New Yorku v okviru raziskovalne rezidence.

 

Poleg slabo uro trajajoče predstave Asemblaža za eno telo, ki jo bo moč videti v četrtek, 2. oktobra, na Malem odru Narodnega doma, bo Rhiannon Newton ponudila tudi dvodnevne plesno delavnico (4.-5. oktober) za vse zaintresirane, ki jo bo v sodelovanju s Kulturnim društvom Center plesa organiziralo Društvo Nagib. Četrtkovi predstavi Asemblaža za eno telo bo sledil pogovor z ustvarjalci in prvim solistom mariborskega baleta Antonom Bogovom.

 

 

_ _ _

ASEMBLAŽA ZA ENO TELO (Assemblies for One Body)

Koncept in izvedba: Rhiannon Newton
Oblikovanje zvoka: Kynan Tan
 

Asemblaža za eno telo predstavlja serijo koreografskih parametrov, s katerimi avtorica preizprašuje vlogo ponavljanja v plesu. Izhodišče za prikaz je vprašanje, na kakšen način se v plesu gibe razvršča po pomembnosti, avtorica in njen sodelavec za zvok Kynan Tan pa skozi to tematiko prikažeta žive sisteme za konstrukcijo koreografskih asemblaž.

Predstava Asemblaža za eno telo raziskuje vlogo ponavljanja v plesu. Izhaja iz vprašanja, kako gib komunicira z občinstvom, kako gradi podobe, izraža čustva in udejanja identitete. Avtorica preizprašuje funkcijo ponavljanja pri vzpostavljanju sedimentarnih pomenov in konstrukciji ‘novih’ gibalno-pomenskih dihotomij.

V Asemblaži za eno telo avtorica najprej predstavi enominutni solo ples. To odprto polje akcije nato v nadaljnjih 18 minutah pelje skozi neizogibno redukcijski proces ponavljanja, hkrati pa poskuša ohraniti vse podrobnosti izvornega plesa, njegovo sproščenost in točke, iz katerih je črpala navdih zanj. Vedno krajše časovne okvire plesa nadomešča vedno večja kompleksnost ponavljanja. Telo na koncu ostane ujeto v trajanju sekundne ponovitve. Ta neznatni drobec akcije je hkrati izvor in ostanek prvotnega plesa. Akcija je prepoznavna, lebdi v prostoru svojega vznika in čeprav so njeni gibalni izvori izzveneli, ostaja zaznamovana z njihovo zgodovino.

Nato pride do zasuka: časovne strukture se podaljšujejo, ponovitev pa je vedno manj. Končni enominutni ples, ki mu umanjkata odprtost in sproščenost prvega plesa, je zaznamovan z novim ‘znanim’. Koreografski proces poteka v smeri od neznanega proti znanemu. Nezmožnost samega procesa kot tudi izvedbe postaneta vidni. Količina izgubljenih informacij in kvalitet je neizmerna. Plesna akcija je pri tem sistematično uprostorjena in hkrati zapisana svoji zgodovini in izginjanju.

Zvočno podobo Asemblaže za eno telo sestavlja instalacija 8 “sub wooferjev”, ki s srede prostora delujejo kot neodvisen sistem minimalističnega, a izjemno fizičnega zvoka. Zvok prehaja iz slišnega v neslišno, dokler se ne ustali v čistem sinusnem tonu, ki v zvočnikih povzroči fizično tresenje in s svojo navzočnostjo mestoma potisne gibajoče telo v ozadje, preden se ponovno ne pogrezne v njegovo spečo, nemo protiutež.

 

_ _ _

NAGIB NA ODER 2014/2015
- Prva sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti v Narodnem domu Maribor

Produkcija: Društvo NAGIB

Umetniška zasnova in vodenje: Petra Hazabent (Društvo Nagib)

Koprodukcija: Narodni dom Maribor

Teksti in odnosi z javnostmi: Anja Bunderla

Pomoč in svetovanje: Vlasta Veselko, Katja Kosi, Marko Brumen (ND)

Vizualna podoba: Matej Jarc

Partnerji: SiGledal, Britt Guy (AUS – samostojna producentka), Gledališče Glej, Zavod Bunker in Festival Drugajanje, JSKD, DSPS – Festival Gibanica, Mreža sodobnega plesa, Kulturno društvo Center Plesa

Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Maribor