Danes ob 19. uri se v Galeriji Krka odpira razstava fotografij ob glasbenem nastopu skupine Kontraband.
V fotografijah Arven Šakti Kralj Szomi, obetavne predstavnice mlajše generacije slovenskih umetnikov, kraljuje svet pravljic. Po nekem prav posebnem časovnem zaporedju se v nenavadnih podobah prelivajo svet umetničinih osebnih spominov, svet čiste domišljije in mistični svet kolektivnih simbolov preteklosti. »Spomini za krajcar in več« so polni nepričakovanih zasukov in kontrastov, tudi v formalnem smislu. Skozi bogato ikonografijo, ki je bržkone prej tradicionalna kot novodobna, avtorica klasičen fotografski medij zrašča s sodobnimi mediji. Končni efekti zato pogosto še toliko bolj učinkujejo nadrealno.
Umetničine fotografije sicer resda nimajo dosti skupnega z literaturo Hansa Christiana Andersena, pa vendar so me zaradi prav posebnega pravljičnega vzdušja nehote spomnile na pisateljev nepozaben likovni eksperiment The Great Screen iz leta okoli 1873. Podobo je tudi pisatelj namreč sestavil po principu kolaža, takrat še neprofilirane likovne tehnike, ki pa je kasneje postala ena izmed pomembnih praks zlasti prve polovice 20. stoletja. Zanimivo pri tem je, kako je tehnika kombiniranja fotografskih fragmentov in različnih izrezkov v novo celoto ostala močno orodje za ustvarjalce takšnih ali drugačnih pravljic vse do danes. Tudi za Arven Šakti Kralj Szomi, ki v kontekstu sodobnega časa svoje kolaže po principu (foto)montaže še dodatno obdela in nadgrajuje z digitalnimi animiranimi postopki v nove podobe. Spoznanje, kako sta dva različna ustvarjalca, vsak v svojem času in vsak na svoj »pravljičarski« način uporabila isto tehniko v podobnem vsebinskem kontekstu, pa nam daje misliti, kako čarobno velika je pravzaprav moč umetniške manipulacije s fotografsko govorico.
V razstavljenih fotografijah, se mnogi fragmenti, na videz vsakdanjih in preprostih objektov v duhu vizualnih metamorfoz zvrstijo na nenavadnih časovnih in prostorskih dislokacijah, kjer vse pridobi nov razpon pomenov, kjer je originalna identiteta zakrita in ni več pomembna. V vsem tem iskanju Šakti uspešno ohranja tudi transparentnost svojih zgodb in tako, kakor sleherno pravljico, lahko tudi njeno beremo na mnogo načinov. Z elementarnim pripovednim podobjem ostajajo njena dela dostopna vsakomur. Avtoričine fotografije so fotografije podob, ki jo tudi sicer fascinirajo v njenem življenju, ki nanjo deluje magično. Bodisi, da jih najde v svojem intimnem okolju ali širšem življenjskem prostoru, na starih črno belih fotografijah ali izrezkih iz revij. Svet »posebnih« predmetov iz predalov njene (pod)zavesti se suče med drobnimi, na videz nepomembnimi rečmi, od prtičev in sukanca do starega jedilnega pribora in steklenih frnikul. V njih je skrit njen in naš (pra)svet.
Če se spomnimo avtoričinega projekta Timeline ali Najdenega pogleda in ju postavimo ob bok temu ciklu, bomo kaj hitro ugotovili, da gre za ustvarjalko, ki v vsakem novem delu ali projektu shrani esenco prejšnjih in s tem pravzaprav že od vsega začetka snuje lastno časovnico. Na njej raziskuje še mnoga druga področja, zlasti meje med statično in gibljivo podobo, zato fotografije pogosto povezuje tudi z videom, integrira eno področje v drugega. V njenih delih se vse pretaka, izginjajo vmesniki prejšnjih uporabljenih medijev, objektov in zabrisuje se meja med ne/resničnim.
Arven Šakti Kralj Szomi. Rojena leta 1974 v Kranju. Kot otrok je živela v Angliji, kjer je leta 1996 diplomirala na Goldsmiths’ College, University of London smer Fine Art – Studio Practice and Contemporary Critical Theory. Po vrnitvi v Slovenijo je leta 2007 uspešno zaključila magistrski študij videa in fotografije na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Od leta 2004 deluje kot samostojna ustvarjalka v kulturi ter razstavlja doma in v tujini. Do sedaj je pripravila več kot 15 samostojnih razstav po Sloveniji in Evropi ter svoje delo predstavila na številnih skupinskih razstavah in festivalih doma in v tujini. Leta 2004 je na 9. festivalu neodvisnega filma Slovenije prejela 3. nagrado za eksperimentalni film. Svoje jezikovno in teoretsko znanje na področju umetnosti že več let uporablja pri prevajanju strokovnih umetniških in humanističnih besedil v angleški jezik. Več podatkov je na spletnem naslovu http://www.arven.org. Živi v Ljubljani.