17.10. sta v splitskem Hrvaškem narodnem gledališču (HNK) premierno potekali baletni predstavi »Neuresničena srečanja« in »Čudežni mandarin«, ki še vedno polnita gledališče.
Predstava »Neuresničena srečanja«, v koreografiji Ljiljane Gvozdenović na glasbeni podlagi Petra Iljiča Čajkovskega, je inspirirana z odnosom P.I.Čajkovskega in Nadedže von Meck, bogate pokroviteljice njegovega dela, ki mu je finančno pomagala zdržati napore, ki mu jih je namenila usoda. Njihov odnos poln skrivnosti je trajal 40 let, toda pri tem se nista nikoli srečala. Predstava govori o teh izjemnih in različnih usodah, ob tem pa se postavlja vprašanje, kaj bi bilo, če bi do srečanja prišlo.
Osebno me je bolj prevzel balet »Čudežni mandarin« madžarskega skladatelja Bela Bertoka, ki je svojevrstna obdelava vzhodnjaške zgodbe o človekovem odnosu do dobrega in zla. Simbol obstojnosti in pravde, željan biti dober, toda odporen in neobčutljiv na vsa zla človeške narave. Glavni junak pa popusti vsem tem načelom in paradoksalno propade šele, ko doživi ljubezen.
Baletni praizvedbi simbolično predstavljata tudi srečanje glasbenih velikanov iz 19. In 20. stoletja, ki sta zabeležila obdobje romantike in ekspresionizma.
24.10., ob ponovitvi obeh predstav, pa je dan zaznamoval še en dogodek. Na koncu predstav se je pred publiko prišla emotivno posloviti dosedanja ravnateljica Baleta Almira Osmanović, ki je vodila plesalce in ansambel dolgih 10 let. Namreč istega dne je izbran novi intendant HNK Split in s tem tudi novi ravnatelj baleta Dinko Bogdanović.